0
Prekių krepšelis
Jūsų prekių krepšelis tuščias

Keturračiai

Kaip išsirinkti elektrinį keturratį? Elektrinių keturračių palyginimas.

Keturračio pirkimas. Kaip teisingai išsirinkti?

 

Planuojate pirkti keturratį, pirmiausia reikia atsakyti į klausimą sau - kur važinėsiu:

- jei planuojate važinėti viešaisiais keliais, turite būti sulaukęs tinkamo amžiaus, turėti tinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, nusiteikęs investuoti ne tik į transporto priemonę, bet ir į jos technines apžiūras, draudimą. Naujų registruojamų t.y. turinčių galimybę važinėti viešaisiais keliais, keturračių kainos prasideda maždaug nuo 6000 EUR. Ir gali kainuoti 40 000 EUR.

- jei Jums pakanka važinėti tik bekele, naują keturratį priklausomai nuo kubatūros, rėmo dydžio, paskirties, techninio lygio, pradedant vaikiškais galite įsigyti - maždaug nuo 550 EUR.

Didelis keturračių kainų skirtumas susidaro dėl techninio sudėtingumo ir patikimumo. Pagal kainų lygį bekelei skirtus keturračius galima suskirstyti į tris techninius ir kainų lygius:

- I lygis. Pramoginio tipo, lengvieji keturračiai. Tai masiškai, daugiausia Kinijoje, gaminami ir dažniausiai parduodami keturračiai skirti plačiausiam vartotojų ratui. Ekonominio biudžeto, paprastos konstrukcijos keturračiai. Šio lygio vaikiški keturračiai kainuoja maždaug 550 - 1200 EUR, skirti suaugusiems – 1200 - 3000 EUR.

Jų privalumas - pigus nupirkimas, pigi eksploatacija, paprasta priežiūra, didelis atsarginių dalių pasirinkimas rinkoje - dauguma jų yra universalios ir tinka įvairių gamintojų modeliams.

Šie keturračiai skirti pasivažinėjimui lengva bekele, t.y. maždaug tokiais paviršiais, kuriais pravažiuotumėte lengvuoju automobiliu. Jei šio lygio keturratį naudosite labai raižytoje ar su kliūtimis vietovėje, naudosite daug valandų per savaitę, pakabą ir kitus mazgus reikės dažnai remontuoti. Šiuos keturračius visame pasaulyje perka vaikams ir paaugliams, juos renkasi vartotojai, kurie nereikalauja iš technikos sportinių charakteristikų ir nenori daug investuoti.

- II – lygis. Tai pvz. Korėjoje ar kartais Kinijoje gaminami, turintys pasaulyje daug metų atpažįstamą prekinį vardą, keturračiai pvz.: Kymco, Shineray, Linhai. Jie taip pat skirti plačiam vartotojų ratui, tačiau jau su didesniu negu ekonominis biudžetu. Šio lygio vaikiški keturračiai kainuoja maždaug 2500 - 3500 EUR, suaugusiesiems skirti – maždaug nuo 4500 EUR. Juose naudojami aukštesnio techninio lygio mazgai, rėmui naudojamas tvirtesnis plienas ir t.t.

Jų privalumas - eksploatuojant lengvoje bekelėje jie yra patikimesni už I lygio techniką. Rimtam sportui jie dar nėra tinkami. Perkant šio lygio techniką reikia neapsirikti. Rinkoje greitai atsiranda ir išnyksta prekybiniai vardai todėl kartais sunku suvokti ar mažai žinomas vardas atstovauja gerą produktą, ar tai tik pigaus produkto rinkodaros triukas skirtas kainai pakelti. Prieš perkant šio lygio keturratį išsiaiškinkite ar pardavėjas parduoda dalis jam ir kokiais terminais dalys pristatomos? Gamintojai dažnai sukuria unikalius mazgus, todėl patikimas atsarginių dalių tiekimas yra labai svarbus.

- III - lygis. Tai Europoje, Amerikoje, Japonijoje gaminami keturračiai, kurie daug metų turi vardą rinkoje, tokie kaip: KTM, Yamaha, Honda, Can Am, Polaris ir kiti. Jie skirti vartotojams, kurie dalyvaus sporte, dirbs sunkius ūkio darbus arba važinės savo malonumui su galimybe duoti technikai tokį krūvį, kuris būna sporte. Šie keturračiai kaina gerokai lenkia kitus lygius. Šio lygio vaikiški keturračiai kainuoja nuo 2800 EUR, skirti suaugusiems maždaug nuo 10000 EUR. Jų konstrukcija būna parengta naudojant pagal paskutinį technikos žodį, naudojamos aukšto techninio lygio medžiagos. Jei galite sau leisti tokią techniką įsigyti ir važinėsite su ja pvz. lengvoje bekelėje - ji tarnaus labai ilgai. Reikia nepamiršti, kad ir šio lygio keturračius reikia prižiūrėti labai kruopščiai, laikantis gamintojo reikalavimų. Kitaip remontas kainuos labai brangiai. Šių keturračių dalys kainuoja maždaug 3 - 5 kartus brangiau negu I lygio keturračių.

Apsisprendus dėl skiriamų keturračiui pinigų reikia pasirinkti tinkamą dydį pagal asmenį, kuris vairuos. Žmonės orientuoti į rimtą sportą arba darbą paprastai jau žino, ko jam reikia. Rekomendacijos, kaip išsirinkti pramoginį keturratį vaikui ar mėgėjiškam važiavimui.

Būsimam vairuotojui turi būti saugu valdyti transporto priemonę, lengva pasiekti valdymo prietaisus, turi būti patogu sėdėti. Sėdynės aukštis nuo žemės paprastai būna maždaug proporcingas rėmo dydžiui, todėl renkantis keturratį rekomenduojame orientuojantis į šiuos dydžius:

 

Vairuotojo ūgis, cm

Keturračio sėdynės aukštis nuo žemės, cm

Iki 120

50-55

120-160

55-80

160 ir daugiau

80 ir daugiau

 

Jei renkatės keturratį vaikams - įvertinkite, kad jie labai greitai auga.

Kitas svarbus aspektas yra variklio arba jėgainės pavaros tipas - benzininis ar elektrinis.

Jei planuojate važiuoti didesnius atstumus pavyzdžiui nuo keliolikos kilometrų, mėgstate važinėti ilgai ar šiek tiek sunkesne bekele verta rinktis keturratį su benzininiu varikliu.

Jei nenorite rūpesčių užpilant kurą, tepalus, reguliuojant variklį, valant filtrus - verta rinktis keturratį su elektriniu varikliu. Šiuolaikiniai elektriniai varikliai ir jų energijos šaltiniai jau pakankamai tobuli todėl keturračiai su elektros jėgaine turi puikias važiavimo savybes. Elektriniai keturračiai labiau tinkami važinėti lygesniais paviršiais, tokiais kaip pvz. miško ar laukų keliukais. Jie ypač tinkami mažesniesiems vaikams, kurie dažniausiai ilgai važinėja aplinkui namus – elektrinis variklis nekelia triukšmo neerzina šeimos narių ir kaimynų, su jais galima važinėti patalpose nes nėra išmetamųjų dujų. Elektrinė technika džiugina dar ir tuo, kad yra ne tik tyli, bet ir neteršia aplinkos.

Pasirinkus tinkamo dydžio keturratį, jame bus įmontuotas ir proporcingas variklis:

- mažiesiems vaikams iki 120 cm ūgio labiausiai tiks benzininis 50 cm3 arba elektrinis 500-800 vatų galingumo variklis. Jei keturratyje įmontuotas elektrinis bešepetėlis variklis - pakaks ir 500 vatų.

- didesniems vaikams ir paaugliams labiausiai tiks benzininiai 110 - 125 cm3 kubatūros varikliai arba elektriniai 1000 vatų ir daugiau. Gerai važiuojantiems paaugliams arba suaugusiems vairuotojams benzininiai 125 - 250 cm3  arba elektriniai nuo 1000 vatų ir daugiau varikliai.

Čia pateikiame Kinijoje gaminamų pramoginių keturračių benzininių variklių gamintojų deklaruojamus vidutinius variklio kubatūros ir galios atitikimus.

 

Kubatūra, cm3

Galia, kw

110

5

125

7

150

9

200

9,5

250

11,5

450

23

520

27

 

Atkreipkite dėmesį, kad kai kurie nesąžiningi pardavėjai deklaruodami technines variklių charakteristikas parašo gerokai padidintas galias. Paprašykite įrodyti tai patikrindami galią ant specialaus galios stendo ir jei neatitinka, kompensuoti išlaidas už klaidinančią reklamą. Kitas patikrinimo būdas, tiesiog Google paieškoje surinkite pvz. "125cc chinese ATV motor power" ir pamatysite tikrą rezultatą. Garsieji mototechnikos gamintojai bekelei skirtų keturračių ir motociklų variklių galios dažnai nedeklaruoja todėl, kad variklio galia priklauso nuo kuro kokybės, oro filtro t.y. įsiurbimo kokybės, vožtuvų užsidarymo greičio, duslintuvo ir kt. Tikslią variklio galią galima patikrinti tik ant specialaus stendo, matuojant variklio sukimo momentą po apkrova.

Perkant pramoginį keturratį vaikui labai žymaus skirtumo važiuojant 110 ir 125 cm3 kubatūros varikliu nepajusite. 110 ir 125 cm3 kubatūrų varikliai šiek tiek skiriasi kaina ir kaip įprasta didesnės kubatūros varikliai turi šiek tiek didesnį darbo resursą. Juos atskirti galima patikrinus žymėjimą kairėje variklio pusėje ant cilindro. Kubatūros ir galios skirtumas žymiai jaučiasi  III technologinio lygio technikai skirtai sportui.

Tarp 125 ir 200 cm3 ar 250 cm3 kubatūrų jau yra žymesnis galios skirtumas, todėl vaikams, kurie tik pradeda važinėti 200 cm3 ir didesnių kubatūrų rinktis nederėtų.

Benzininiuose keturračiuose gali būti įrengta mechaninė, pusiau automatinė arba pilnai automatinė sankaba ir atitinkamai pavarų dėžė:

- tiems kam patinka ypač paprastas valdymas ir sklandesnis važiavimas verta rinktis pilnai automatinę pavarų dėžę.

- norintiems šiek tiek aštresnio važiavimo ar su keturračiu dirbti nesunkų darbą, pavyzdžiui tempti nedidelę priekabėlę - turėtų rinktis pusiau automatinę pavarų dėžę.

- kas nori pratintis sportiškai valdyti keturratį - turėtų rinktis pilnai mechaninę pavarų dėžę su sankaba.

Jei išsirinkote elektrinį keturratį - valdymas veiks analogiškai benzininio keturračio automatinei sankabai.

Dizainas, spalvos ir kitos smulkios detalės yra mažiau svarbios ir priklauso nuo kiekvieno skonio.

Aukščiau aprašyti keturračio ar motociklo pasirinkimo principai tinka I ar II technologinio lygio keturračiams, kurie yra skirti plačiam vartotojų ratui, nesiekiančiam sportinio važiavimo.


Kada verta rinktis elektrinį keturratį?
Kada verta rinktis benzininį keturratį?

Mūsų svetainėje naudojami slapukai. Jei sutinkate su slapukų naudojimu spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau apie slapukus galite skaityti Privatumo politikoje.