0
Prekių krepšelis
Jūsų prekių krepšelis tuščias

Motociklų tepalai. Motociklų tepalų klasės arba standartai

2016-05-31
Motociklų tepalai. Motociklų tepalų klasės arba standartai


JASO MA ir JASO MA2  motociklų tepalų klasės arba standartai. Reikšmė.


1998 metais Japonijos Automobilių Standartų Organizacija (Japanese Automotive Standards Organization) arba trumpai JASO suformavo kokybės  standartus arba  klases  motociklų tepalams. Tai buvo reikalinga dėl to, kad vystantis technologijoms, skirtingų konstrukcijų varikliai reikalavo tepalų su gana skirtingomis savybėmis. Vienos iš jų buvo tepalų gebėjimas atlaikyti sankabos trintį ir praslydimą, gebėjimas pasipriešinti variklio dėvėjimuisi, gebėjimas apsaugoti greičių dėžių krumpliaračių paviršius nuo ištrupėjimo. Iki 1998 m. motociklų varikliams dažniausiai  buvo naudojami automobiliams skirti tepalai. Tobulėjant  automobilių varikliams į automobilių tepalus buvo pradėti dėti priedai, kurie nebetiko motociklų varikliams. Tai nutiko dėl to, kad automobilių varikliuose ir greičių dėžėse, priklausomai nuo konstrukcijos, buvo pradėti  naudoti labai skirtingų savybių tepalai ir automobilių tepalams buvo visai neaktualios tepalų savybės reikalingos “šlapiose” sankabose todėl, kad automobilių sankabos dirbo ne tepale. Į automobilių tepalus buvo dedama vis daugiau slydimą mažinančių  priedų, kurie  vertė motociklų sankabas praslysti prie didesnių apsukų. Atsirado poreikis naujiems tepalams  ir naujiems standartams į kuriuos orientuojantis gamintojai žinotų ko privalo pasiekti. JASO (Japanese Automotive Standards Organization) juos pristatė. Standartai analogiški API (American Petroleum Institute) standartams,tačiau JASO standartai sparčiai paplito dalinai dėl to, kad API nespėjo pristatyti standartų moderniausiems motociklų varikliams.


JASO pateikė 2 pagrindines klases keturtakčiams varikliams.

JASO MA, MA1, MA2 – tai standartas  tepalų, kurie skirti “vieno karterio”  motociklų varikliams. Šie tepalai naudojami varikliuose, kuriuose sankaba yra panardinta variklio tepale. Šios klasės tepalai turi aukštus statinės ir dinaminnės trinties bei sustojimo indeksus kurie svarbūs “šlapios” sankabos darbui.

JASO-MA-2 standarto tepalai skirti “vieno karterio” varikliams ir papildyti savybėmis, kurios privalomos varikliams su katalizatoriumi išmetimo sistemoje.

JASO MB - tai  šiek tiek žemesnis standartas, Šie tepalai turi žemesnius negu JASO MA statinės ir dinaminnės trinties bei sustojimo indeksus. Tepalai skirti motociklams, kurie naudoja skirtingus tepalus varikliui, sankabai, greičių dėžei. Tai gali būti pavydžiui Harlei Davison, BMW motociklai. 


JASO taip pat pateikė  tepalų klases arba standartus  dvitakčiams varikliams. Šių standartų prireikė todėl, kad pakilo reikalavimai išmetamosios dujoms ir dvitakčių motorolerių ir motociklų varikliai tapo labai tikslūs. 

JASO FA – žemiausias  dvitakčių tepalų standartas kuriame nustatyti tam tikri reikalavimai kinematinei klampai, variklio  išsivalymui, žiedų neprilipimui dūmingumui ir kt.

JASO FB – tai  atitinkamai šiek tiek aukštesnis dvitakčių tepalų standartas už FA.

JASO FC – tai standartas pagal daugelį parametrų, analogiškas FB standartui  tačiau jame nustatyti gerokai aukštesni reikalavimai dūmingumui. 

JASO FD – tai standartas, analogiškas FC standartui, tačiau jame nustatyti aukštesni reikalavimai variklio išsivalymui, sulfatų nuodegų išsiskyrimui. 


Kaip parinkti tepalus motociklui?


Paprasčiausias ir mažiausiai rizikingas būdas - pažiūrėti motociklo naudojimo instrukcijoje nurodytus reikalavimus klasei ir klampai arba jos neturint tiesiog parinkti rekomenduojamą pagal tepalų gamintojo katalogą.


Kaip išsirinkti iš gausybės gamintojų kurie yra rinkoje?


Tepalai yra chemiškai labai sudėtingas produktas. Gaminant, į gerus bazinius tepalus, reikia sudėti daug geros kokybės priedų, ypač tiksliomis proporcijomis juos išmaišyti. Tai gali padaryti daugelis gamintojų, tačiau problema yra patikrinti ar pasiektas reikiamas rezultatas. Norint  kompleksiškai patikrinti tepalų kokybę reikia ne tik išsamios cheminės analizės, bet ir išbandyti laboratorijose, veikiančiuose varikliuose leidžiant jiems dirbti daug valandų įvairiais režimais, vėliau ardyti, matuoti nuodegų sluoksnius, nusįdėvėjimus daugelyje taškų. Tai itin brangu ir tai gali sau leisti tik didieji tepalų gamintojai. Mažesnieji  gamina pagal receptūrą žinodami, kad realiai  vartotojus ginančios ir kontroliuojančios valstybinės institucijos tegali patikrinti tik tam tikras tepalų charakteristikas. Tai visų  pasaulio tepalų rinkų problema. Todėl moderniam varikliui protinga rinktis garsiųjų gamintojų tepalus. Pigūs “XXX...Tepalai” su  nurodyta  JASO-MA-2 klase turėtų sukelti abejone. Per metus sutaupyti 20 - 30 EUR tepalų kainai gali virsti 200 EUR sankabos keitimui arba dar blogiau kapitaliniam variklio remontui.       


Visos naujienos

Mūsų svetainėje naudojami slapukai. Jei sutinkate su slapukų naudojimu spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau apie slapukus galite skaityti Privatumo politikoje.