Daugeliui žmonių kyla klausimas kas yra motorinis dviratis ir kokios kategorijos reikia norint vairuoti motorinį dviratį ?
Pagal Lietuvos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą . Motorinis dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, kuri varoma ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas, ir turi pagalbinį vidaus degimo variklį ar elektros variklį, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h. Pagalbinis variklis nustoja veikti transporto priemonei pasiekus 25 km/h greitį.
Pagal kelių eismo taisykles ir anksčiau minėtą įstatymą motorinis dviratis turėdamas benzininį variklį ir viršyjęs 50cm3 kubatūrą bei važiuodamas greičiau negu 25 km/h , taps mopedu. Jei motorinio dviračio variklis bus elektrinis ,iki 4kW galios, bet taip pat viršys 25km/h greitį taps mopedu ir jam vairuoti reiks AM kategorijos.
Jeigu jūs įsigijote arba sukonstravote dviratį su elektriniu arba benzininiu varikliu ir planuojate juo dalyvauti viešajame eisme jums svarbu pasirūpinti ,kad jo maksimalus greitis neviršytų 25km/h. Tai svarbiausias saugumo jums ir aplinkiniams aspektas. Jei motorinio dviračio variklis yra benzininis, tai maksimalų pasiekiamą greitį galima regulioti parenkant priekinę,galinę žvaigždutes,apriboti akseleratoriaus troso eigą, apriboti karbiuratoriaus oro paėmimo angos plotą, apriboti duslintuvo išmetimo angos plotą. Geras būdas yra parinkti mažesnio diametro ratus. Motoriniam dviračiui sukonstruoti iš paprasto dviračio yra gaminami pilnai paruošti komplektai. 50cc, 80cc, 85cc, 100cc su dvitakčiais varikliais ir 53cc, arba 53cc su keturtakčiais varikliais.
Jei motorinis dviratis yra elektrinis, tai maksimalus greitis paprastai yra apribojamas kontroleriu jį atitinkamai užprogramuojant. Kontrolerio užprogramavimui reikalinga speciali įranga. Kad būtų paprasčiau kontrolerių gamintojai dažnai numato papildomus laidus, kuriuos sujungus/atjungus apribojamas maksimalus greitis. Išmatuoti atiduodamą galią lengvai nepavyks. Jei motorinio dviračio variklis benzininis, tai jo galia kinta priklausomai nuo apsukų ir anksčiau paminėtų dalykų. Realiai galią galima išmatuoti tik laboratorijoje ant specialaus stendo. Panašiai yra ir su elektriniais varikliais - jų išduodama galia yra kintama nes, apribojama kontrolerio signalo sinusoide .
Motorinio dviračio privalumai prieš kitas transporto priemones. Greitai ir be pastangų nuvyksite į norimą vietą . Važiuoti motoriniu dviračiu nereikia teisių,registracijos, techninės apžiūros. Tai sutaupo daug pinigų ir administracinių rūpesčių. Važiavimas labai taupus , jei motorinio dviračio variklis yra50- 100cc benzininis , jo kuro sąnaudos sudaro apie 1,5L-2L 100km. Jei elektrinis 1 km nuvažiavimo kaina sudaro nesiekia 1 cento. Sukonstruoti motorinį benzininį dviratį iš paprasto kainuoja nuo 128 EUR. Motorinis dviratis gali stovėti daug metų mažai eksploatuojamas ir nepasensta nes jo variklio konstrukcija paprasta, jame nėra daug guminių ir plastmasinių detalių kurios sensta kaip pavyzdžiui motocikle ar automobilyje.
Jei jūsų motorinis dviratis atitinka anksčiau minėtas charakteristikas jokia kategorija norint jį vairuoti nereikalinga. Motorinio dviračio vairuotojas turi laikytis paprasto dviračio vairuotojo pareigų.
Visos naujienos