0
Prekių krepšelis
Jūsų prekių krepšelis tuščias
lt en

Keturračio arba motociklo pirkimas. Kaip teisingai išsirinkti?

2018-01-19
Keturračio arba motociklo pirkimas. Kaip teisingai išsirinkti?

Planuojate pirkti keturratį ar motociklą pirmiausia reikia atsakyti į klausimą sau - kur važinėsiu:

- Jei planuojate važinėti viešaisiais keliais, turite būti sulaukęs tinkamo amžiaus, turėti tinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, nusiteikęs investuoti ne tik į transporto priemonę, bet ir į jos technines apžiūras, draudimą. Naujų registruojamų t.y. turinčių galimybę važinėti viešaisiais keliais, keturračių kainos prasideda maždaug nuo 2000 EUR, motociklų (ne mopedų) maždaug nuo 1600 EUR. Šiame straipsnyje keliams skirtų transporto priemonių pasirinkimo plačiau nenagrinėsime.

- Jei jums pakanka važinėti tik bekele, galite naują transporto priemonę įsigyti, priklausomai nuo kubatūros, rėmo dydžio, paskirties, technologinio lygio, keturratį - maždaug nuo 250 EUR, motociklą - nuo 160 EUR.

- Jei su bekelei skirta technika planuojate rimtai sportuoti ar dirbti jūsų keturratis gali kainuoti 40 000 EUR, motociklas 15 000 EUR ir tai dar ne pabaiga.

 

Didelis kainų skirtumas susidaro dėl technologinio transporto priemonių sudėtingumo ir patikimumo. Pagal kainų lygį bekelei skirtus keturračius ir motociklus, grubiai galima suskirstyti į tris technologinius ir atitinkamai, kainų lygius:

- I – lygis. Tai masiškai, daugiausia Kinijoje, gaminami ekonominio biudžeto paprastos konstrukcijos keturračiai ir motociklai skirti plačiausiam vartotojų ratui. Šio lygio vaikiški keturračiai ir motociklai kainuoja maždaug 200 - 800 EUR, suaugusiesiems skirti – 600 - 1500 EUR.

Jų privalumas - pigus nupirkimas, pigi eksploatacija, paprasta priežiūra, didelis atsarginių dalių pasirinkimas rinkoje - dauguma jų yra universalios ir tinka įvairių gamintojų modeliams.

Trūkumas – jie tinka pasivažinėjimui tik lengva bekele, t.y. maždaug tokiais paviršiais, kuriais pravažiuotumėte lengvuoju automobiliu. Jei šio lygio keturratį ar motociklą naudosite labai raižytoje ar su kliūtimis vietovėje, naudosite daug valandų per savaitę, pakabą ir kitus mazgus reikės dažnai remontuoti. Šią , masiškai gaminamą techniką, visame pasaulyje perka vaikams ir paaugliams, ją renkasi vartotojai, kurie nereikalauja iš technikos sportinių charakteristikų ir nenori į ją daug investuoti .

- II – lygis. Tai pvz. Korėjoje ar kartais Kinijoje gaminami, turintys pasaulyje daug metų atpažįstamą prekinį vardą, keturračiai ir motociklai pvz.: Kymco, Shineray. Jie taip pat skirti plačiam vartotojų ratui, tačiau jau su didesniu negu ekonominis biudžetu. Šio lygio vaikiški keturračiai ir motociklai kainuoja maždaug 1000 - 2000 EUR, suaugusiesiems skirti – nuo 2000 EUR. Jų konstrukcija taip pat būna nesudėtinga, tačiau naudojami aukštesnio technologinio lygio mazgai (pvz. amortizatoriai), rėmui naudojamas tvirtesnis plienas.

Jų privalumas - eksploatuojant lengvoje bekelėje jie yra patikimesni už I lygio techniką. Rimtam sportui jie dar nėra tinkami. Perkant šio lygio techniką reikia neapsirikti. Rinkoje greitai atsiranda ir išnyksta prekybiniai vardai todėl kartais sunku suvokti ar mažai žinomas vardas atstovauja gerą produktą ar tai tik pigaus produkto marketinginis triukas skirtas kainai pakelti. Todėl geriausiai pasitelkti specialistą, kuris supranta pvz.: kaip įrengta pakaba; ar šakės su adatiniais guoliais ar su įvorėmis; amortizatoriai turi „damping“ reguliavimą, veikiantį resiverį ar tik spyruoklės reguliavimą ir t.t.. Prieš perkant šio lygio techniką būtina išsiaiškinti ar yra normalus atsarginių dalių tiekimas? Specifiniai gamintojai dažnai kuria unikalius produktus, todėl patikimas atsarginių dalių tiekimas yra labai svarbus.

- III - lygis. Tai Europoje, Amerikoje, Japonijoje gaminami keturračiai ir motociklai, kurie daug metų turi vardą rinkoje, tokie kaip: KTM, Yamaha, Honda, Can Am ir kiti. Jie skirti vartotojams, kurie dalyvaus sporte, dirbs sunkius ūkio darbus arba važinės savo malonumui su galimybe duoti technikai tokį krūvį, kuris būna sporte. Šio lygio vaikiški keturračiai kainuoja nuo 2500 EUR, motociklai - maždaug nuo 2000 EUR, suaugusiesiems skirti – maždaug nuo 5000 EUR. Jų konstrukcija būna parengta pagal paskutinį technikos žodį, naudojamos aukšto technologinio lygio medžiagos. Jei galite sau leisti tokią techniką įsigyti ir važinėsite su ja pvz. lengvoje bekelėje - ji tarnaus labai ilgai.

Privalumas - jai visada galima gauti atsarginių dalių.

Trūkumas - dalys kainuoja maždaug 3 - 5 kartus brangiau negu I lygio technikos. Ši technika yra pakankamai sudėtinga. Norėdami išvengti nemenkų papildomų išlaidų šią techniką turėsite prižiūrėti pagal gamintojo nurodymus.


Apsisprendus dėl skiriamų technikai pinigų reikia pasirinkti tinkamą technikos dydį pagal asmenį kuris vairuos. Žmonės orientuoti į rimtą sportą arba darbą paprastai jau žino, kokia jam reikalinga technika, panagrinėsime kaip išsirinkti keturratį ar motociklą paprastam vartotojui.

Būsimam vairuotojui turi būti saugu valdyti transporto priemonę, lengva pasiekti valdymo prietaisus, turi būti patogu sėdėti. Sėdynės aukštis nuo žemės paprastai būna maždaug proporcingas rėmo dydžiui, todėl renkantis keturratį ar motociklą rekomenduojame orientuojantis į šiuos dydžius:

Renkantis keturratį:

Vairuotojo ūgis, cm

Keturračio sėdynės aukštis nuo žemės, cm

Iki 120

50-55

120-160

55-70

160 ir daugiau

70 ir daugiau

 Renkantis motociklą:

Vairuotojo ūgis, cm

Motociklo sėdynės aukštis nuo žemės, cm

Iki 130

50-55

130-160

55-80

160 ir daugiau

80 ir daugiau

 

Jei renkatės techniką vaikams - įvertinkite, kad jie labai greitai auga.

 

Kitas svarbus aspektas yra variklio arba jėgainės pavaros tipas - benzininis ar elektrinis.

Jei planuojate važiuoti didesnius atstumus pavyzdžiui nuo keliolikos kilometrų, mėgstate važinėti ilgai ar šiek tiek sunkesne bekele verta rinktis keturratį ar motociklą su benzininiu varikliu.

Jei nenorite rūpesčių su kuro užpylimu, tepalais, variklio reguliavimu, filtrų valymu, verta rinktis keturratį ar motociklą su elektriniu varikliu. Šiuolaikiniai elektriniai varikliai ir jų energijos šaltiniai jau pakankamai tobuli todėl keturračiai ar motociklai su elektros jėgaine turi puikias važiavimo savybes. Jie ypač tinkami mažesniesiems vaikams, kurie dažniausiai ilgai važinėja aplinkui namus – variklio keliamas triukšmas neerzina šeimos narių ir kaimynų, su jais galima važinėti patalpose, nes nėra išmetamųjų dujų. Elektrinė technika džiugina dar ir tuo, kad yra draugiška mūsų aplinkai.


Pasirinkus tinkamo dydžio keturratį ar motociklą su benzininiu varikliu reikia atkreipti dėmesį į variklio kubatūrą.

Teisingai pasirinkus keturračio rėmo dydį, jame bus įmontuotas ir proporcingas variklis:

- Mažiesiems vaikams iki 120 cm ūgio labiausiai tiks benzininis 50 cm3 variklis arba elektrinis iki 500 vatų galingumo.

- Didesniems vaikams, ir paaugliams labiausiai tiks benzininiai 110 - 125 cm3 kubatūros varikliai arba elektriniai 800 - 1500 vatų galingumo.

- Gerai važiuojantiems paaugliams arba suaugusiems vairuotojams benzininiai 125 - 250 cm3  arba elektriniai nuo 1 kilovato varikliai.

 

Atkreiptinas dėmesys, kad tarp 110 ir 125 cm3 kubatūrų variklių, kurie montuojami I ir II technologinio lygio keturračiuose ar motocikluose žymiai juntamos galios skirtumo nėra. 110 cm3 kubatūros varikliai paprastai turi apie 4,5 kw galios 125 apie 7 kw, todėl reikėtų suklusti jei deklaruojama kitaip. 110 ir 125 cm3 kubatūrų varikliai šiek tiek skiriasi kaina ir kaip įprasta didesnės kubatūros varikliai turi šiek tiek didesnį darbo resursą. Juos atskirti galima patikrinus žymėjimą kairėje variklio pusėje ant cilindro. Šis pasirinkimas netinka III technologinio lygio technikai skirtai sportui.

Tarp 125 ir 200 cm3 ar 250 cm3 kubatūrų jau yra žymus galios skirtumas todėl vaikams, kurie tik pradeda važinėti 200 cm3 ir didesnių kubatūrų rinktis nederėtų.

 

Benzininiuose keturračiuose ar motocikluose gali būti įrengta mechaninė, pusiau automatinė arba pilnai automatinė sankaba:

- Tiems kam patinka ypač paprastas valdymas ir sklandesnis važiavimas verta rinktis pilnai automatinę sankabą.

- Norintiems šiek tiek aštresnio važiavimo ar su keturračiu dirbti nesunkų darbą, pavyzdžiui tempti nedidelę priekabėlę, gali rinktis pusiau automatinę sankabą.

- Kas nori pratintis sportiškai valdyti keturratį ar motociklą - turėtų rinktis mechaninę sankabą.

Jei išsirinkote elektrinį keturratį valdymas veiks analogiškai benzininio keturračio automatinei sankabai.

 

Dizainas, spalvos ir kitos smulkios detalės yra mažiau svarbios ir priklauso nuo kiekvieno skonio.

 

Aukščiau aprašyti keturračio ar motociklo pasirinkimo principai tinka I ar II technologinio lygio keturračiams ir motociklams, kurie yra skirti plačiam vartotojų ratui, nesiekiančiam sportinio važiavimo. 

Visos naujienos

Mūsų svetainėje naudojami slapukai. Jei sutinkate su slapukų naudojimu spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau apie slapukus galite skaityti Privatumo politikoje.